initial commit master
authorRuss Handorf <rhandorf@handorf.org>
Wed, 4 Jul 2018 15:43:56 +0000 (11:43 -0400)
committerRuss Handorf <rhandorf@handorf.org>
Wed, 4 Jul 2018 15:43:56 +0000 (11:43 -0400)
_4thJuly/_4thJuly.ino [new file with mode: 0644]

diff --git a/_4thJuly/_4thJuly.ino b/_4thJuly/_4thJuly.ino
new file mode 100644 (file)
index 0000000..db310af
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,243 @@
+#include <Adafruit_NeoPixel.h>
+#ifdef __AVR__
+  #include <avr/power.h>
+#endif
+
+#define PIN 6
+
+// Parameter 1 = number of pixels in strip
+// Parameter 2 = Arduino pin number (most are valid)
+// Parameter 3 = pixel type flags, add together as needed:
+//   NEO_KHZ800  800 KHz bitstream (most NeoPixel products w/WS2812 LEDs)
+//   NEO_KHZ400  400 KHz (classic 'v1' (not v2) FLORA pixels, WS2811 drivers)
+//   NEO_GRB     Pixels are wired for GRB bitstream (most NeoPixel products)
+//   NEO_RGB     Pixels are wired for RGB bitstream (v1 FLORA pixels, not v2)
+//   NEO_RGBW    Pixels are wired for RGBW bitstream (NeoPixel RGBW products)
+Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(139, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
+
+// IMPORTANT: To reduce NeoPixel burnout risk, add 1000 uF capacitor across
+// pixel power leads, add 300 - 500 Ohm resistor on first pixel's data input
+// and minimize distance between Arduino and first pixel.  Avoid connecting
+// on a live circuit...if you must, connect GND first.
+
+void setup() {
+  // This is for Trinket 5V 16MHz, you can remove these three lines if you are not using a Trinket
+  #if defined (__AVR_ATtiny85__)
+    if (F_CPU == 16000000) clock_prescale_set(clock_div_1);
+  #endif
+  // End of trinket special code
+
+
+  strip.begin();
+  strip.show(); // Initialize all pixels to 'off'
+}
+
+void loop() {
+  blueSparkle(50);
+  rSlider(50); //red
+  wSlider(50); //white
+  bSlider(50); //blue
+  // Some example procedures showing how to display to the pixels:
+  colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 30); // Red
+  colorWipe(strip.Color(127, 127, 127), 30); // White
+  colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 30); // Blue
+//colorWipe(strip.Color(0, 0, 0, 255), 50); // White RGBW
+  // Send a theater pixel chase in...
+  theaterChase(strip.Color(127, 0, 0), 50); // Red
+  theaterChase(strip.Color(127, 127, 127), 50); // White
+  theaterChase(strip.Color(0, 0, 127), 50); // Blue
+
+  //rainbow(20);
+  //rainbowCycle(20);
+  //theaterChaseRainbow(50);
+}
+
+void rSlider(uint8_t wait) {
+  int pos = 0, dir = 1; //position and direction of eye
+
+  for(uint16_t i=0; i<(strip.numPixels()*4); i++) {
+    int j;
+    strip.setPixelColor(pos - 2, 0x100000); // Dark red
+    strip.setPixelColor(pos - 1, 0x800000); // Medium red
+    strip.setPixelColor(pos    , 0xFF3000); // Center pixel is brightest
+    strip.setPixelColor(pos + 1, 0x800000); // Medium red
+    strip.setPixelColor(pos + 2, 0x100000); // Dark red
+    strip.show();
+    delay(10);
+    for(j=-2; j<= 2; j++) strip.setPixelColor(pos+j, 0);
+    pos += dir;
+    if(pos < 0) {
+      pos = 1;
+      dir = -dir;
+    } else if(pos >= strip.numPixels()) {
+      pos = strip.numPixels() - 2;
+      dir = -dir;
+    }
+  }
+}
+
+void wSlider(uint8_t wait) {
+  int pos = 0, dir = 1; //position and direction of eye
+
+  for(uint16_t i=0; i<(strip.numPixels()*4); i++) {
+    int j;
+    strip.setPixelColor(pos - 2, 0x101010); // Dark red
+    strip.setPixelColor(pos - 1, 0x7F7F7F); // Medium red
+    strip.setPixelColor(pos    , 0xFFFFFF); // Center pixel is brightest
+    strip.setPixelColor(pos + 1, 0x7F7F7F); // Medium red
+    strip.setPixelColor(pos + 2, 0x101010); // Dark red
+    strip.show();
+    delay(10);
+    for(j=-2; j<= 2; j++) strip.setPixelColor(pos+j, 0);
+    pos += dir;
+    if(pos < 0) {
+      pos = 1;
+      dir = -dir;
+    } else if(pos >= strip.numPixels()) {
+      pos = strip.numPixels() - 2;
+      dir = -dir;
+    }
+  }
+}
+
+void bSlider(uint8_t wait) {
+  int pos = 0, dir = 1; //position and direction of eye
+
+  for(uint16_t i=0; i<(strip.numPixels()*4); i++) {
+    int j;
+    strip.setPixelColor(pos - 2, 0x000010); // Dark red
+    strip.setPixelColor(pos - 1, 0x000080); // Medium red
+    strip.setPixelColor(pos    , 0x0030FF); // Center pixel is brightest
+    strip.setPixelColor(pos + 1, 0x000080); // Medium red
+    strip.setPixelColor(pos + 2, 0x000010); // Dark red
+    strip.show();
+    delay(10);
+    for(j=-2; j<= 2; j++) strip.setPixelColor(pos+j, 0);
+    pos += dir;
+    if(pos < 0) {
+      pos = 1;
+      dir = -dir;
+    } else if(pos >= strip.numPixels()) {
+      pos = strip.numPixels() - 2;
+      dir = -dir;
+    }
+  }
+}
+
+
+void blueSparkle(uint8_t wait) {
+  uint32_t blue = strip.Color(0, 0, 255);
+  uint32_t red = strip.Color(255, 0, 0);
+  uint32_t white = strip.Color(255, 255, 255);
+  uint32_t off = strip.Color(0, 0, 0);
+
+  for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
+    strip.setPixelColor(i, blue);
+  }
+  strip.show();
+  int pixel=0;
+  for(int r=0; r<400; r++) {
+    pixel = random(0,139);
+    //int rColor = random(0,100);
+    //if (rColor > 50) {
+      strip.setPixelColor(pixel,white);
+    //} else {
+    //  strip.setPixelColor(pixel,red);
+    //}
+    strip.show();
+    delay(50);
+    strip.setPixelColor(pixel,blue);
+    strip.show();
+  }
+  for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
+    strip.setPixelColor(i, off);
+  }
+  strip.show();
+
+  delay(wait);
+}
+
+// Fill the dots one after the other with a color
+void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) {
+  for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
+    strip.setPixelColor(i, c);
+    strip.show();
+    delay(wait);
+  }
+}
+
+void rainbow(uint8_t wait) {
+  uint16_t i, j;
+
+  for(j=0; j<256; j++) {
+    for(i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
+      strip.setPixelColor(i, Wheel((i+j) & 255));
+    }
+    strip.show();
+    delay(wait);
+  }
+}
+
+// Slightly different, this makes the rainbow equally distributed throughout
+void rainbowCycle(uint8_t wait) {
+  uint16_t i, j;
+
+  for(j=0; j<256*5; j++) { // 5 cycles of all colors on wheel
+    for(i=0; i< strip.numPixels(); i++) {
+      strip.setPixelColor(i, Wheel(((i * 256 / strip.numPixels()) + j) & 255));
+    }
+    strip.show();
+    delay(wait);
+  }
+}
+
+//Theatre-style crawling lights.
+void theaterChase(uint32_t c, uint8_t wait) {
+  for (int j=0; j<10; j++) {  //do 10 cycles of chasing
+    for (int q=0; q < 3; q++) {
+      for (uint16_t i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
+        strip.setPixelColor(i+q, c);    //turn every third pixel on
+      }
+      strip.show();
+
+      delay(wait);
+
+      for (uint16_t i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
+        strip.setPixelColor(i+q, 0);        //turn every third pixel off
+      }
+    }
+  }
+}
+
+//Theatre-style crawling lights with rainbow effect
+void theaterChaseRainbow(uint8_t wait) {
+  for (int j=0; j < 256; j++) {     // cycle all 256 colors in the wheel
+    for (int q=0; q < 3; q++) {
+      for (uint16_t i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
+        strip.setPixelColor(i+q, Wheel( (i+j) % 255));    //turn every third pixel on
+      }
+      strip.show();
+
+      delay(wait);
+
+      for (uint16_t i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
+        strip.setPixelColor(i+q, 0);        //turn every third pixel off
+      }
+    }
+  }
+}
+
+// Input a value 0 to 255 to get a color value.
+// The colours are a transition r - g - b - back to r.
+uint32_t Wheel(byte WheelPos) {
+  WheelPos = 255 - WheelPos;
+  if(WheelPos < 85) {
+    return strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
+  }
+  if(WheelPos < 170) {
+    WheelPos -= 85;
+    return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
+  }
+  WheelPos -= 170;
+  return strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);
+}